selamat datang, ahlan wa sahlan....

WELCOME..
SELAMAT DATANG.

PLEASE COME IN.
JEMPUT MASUK.

SORRY IF THIS BLOG SITE SEEM NOT PERFECT.
MAAF JIKA LAMAN BLOG INI KELIHATAN KURANG SEMPURNA.

Jumaat, 9 April 2010

isu buah ....dot dan dot....

x taula kan..yg pasti kat tmpt tuh mmg famous. sape pi x bli rogi!!!

mjoriti pnjual ???!!!

blh caya ka ni?

adela org nih kata pokoknya dtanm dibjai ngan njis '.....' ekoq ligat. ya ka?

aku mmg agk was2..dah lama dah x mkn dah..tgk jer..sengih jer..tliur pon x. psl mragukn.

rupe halal..tpi mngkinkh haram...haram yg x jlas..syubahat.

x mo tlibt. jd dah lama sgt dah ade la kira2 18 thun x sntuh maupon mkn. bli jauh skali. yg pasti aku blom pnah siasat sndirik tmpt asal ia ditanam. tapi mmg ada niat nak gi. pasal nih mlibtkn agama, maruah, dan tggungjwb kita sbagai muslim tulen.

buahnya hbt. bratnyer..mmg hbt..bgbus jer yg tbl.

aku rase kalo korg ragu2 blh la lupkn hasrt. cari yg mmg korg tau saper tnm, ldg kat mane, pnanam saper dan bli dari ldg tsbt. aku jmin yg tuh korg ok.

hei..isu halal nih bkn main2..kita kna ingt slagi ada daya, ada pilhn, pilhlah yg halal yg jlas. blh elak elakla, jgn lnggr. slagi bumi ini msh ada, mntari msih mnyinar korg blh usahakn ldg yg halal hasilnya. halal dari kewangnya, hala dari tnahnya, halal dari bnykla nak sbut. brat2!!

kalo saper2 yg bjihd dgn brtani dmi krdhoan Allah maka ada gnjrn yg bsar mnantinya. jd saper nak btani dari org muslim aku sokg sratus pratus. jgn plak bjual stail org kufur, linth darat. ha..yg tuh mmg cri nhas.

aku hrp korg blh usahakn yg sbaiknya utk diri dan kluarga yg sdg korg bina. moga slmt dan brkat spjg kturunan korg. jd muslim yg cmrlg, gmilg dan terbilg.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan